יום שני, 30 בנובמבר 2009

אם כבר בשינה עסקינן

לכבוד הפינאל של המרתון
קליפ קצרצר של חבר טוב שלומד אנימציה בבצלאל
נעשה ב- stop motion

תהנו

הדר

laser cut

אז, הדר חשבה לפני גם על הקבוצה שרציתי לכתוב עליה וגם על הטכנולוגיה, אז אני לא אתבאס, אני פשוט אמשיך הלאה....
חיתוך לייזר. כבר מכירים וכבר כתבו על העניין. כמה דוגמאות:





super robot - flat packing system
סדרת מוצרים חכמה שמגיעה בפריסה של פלדה 1.6מ"מ בחיתוך לייזר ומתקפלת לריהוט אלגנטי. לא מצאתי תמונות של שאר המערכת באינטרנט אבל יש גם אהילים, מתקן מגזינים, שרפרפים וכל טוב....




בענייני הפריסות, הפעם משלנו, רונן קדושין, פעם מורה בשנקר היום בברלין, כמה מוצרים בחיתוך לייזר בפריסה וקיפול.







ronen kadushin - round square dance













ronen kadushin - eclipse
















tord boontje- garland light
אהיל מנורה מיריעה של פלדה חתוכה בלייזר, פייבוריט שלי פשוט כי יש לי כזו בסלון.
אני אישית מאוד אוהבת עבודות אחרות שלו גם אז למי שמתחבר שווה להציץ באתר.


http://www.tordboontje.com/


























וסתם בשביל הinspiration שתי קבוצות עיצוב מדליקות

http://www.studiobility.is/
http://www.viablelondon.com/

תעשו חיים















































































ואקום פורמינג





ואם כבר דיברנו על מוצרים סגנון סוהו...
תראו איך שימוש פשוט בטכנולוגיה פשוטה
יכול לייצר מוצר נחשק וסקסי
שיכול לשמש גם כמתלה
גם כגוף תאורה
וגם סתם כמשהו יפה לתלות על הקיר
:)

laser sintering technology

זהו שם הטכנולוגיה שהמעצב ROBIN VAN HOTEM השתמש כדי לבנות את האגרטל שבתמונות..
טכנולוגיה זו היא סוג של הדפסה תלת מיימדית או חיתוך לייזר תלת מיימדי שמחסיר חומר כמובן(מכייון שכל התהליך מופעל על לייזר) ומאפשרת להגיע לדיוק גבוה (ואני מתכוון ממש גבוה) לכל הקשור לפרטים הקטנים ואפילו תנועה בין חלקי האובייקט....
מצורפים לינקים לסרטוני הסברה על אותה הטכנולוגיה, שם אפשר להבין קצת יותר על התהליך...


http://www.youtube.com/watch?v=gLxve3ZOmvc
http://www.youtube.com/watch?v=C9awF5te_2w




DOMUS MAGAZINE
טכנולוגיה נוספת שאני מציג כאן, (וזה באמת לאחר חיפוש מעמיק כדי קצת "לצאת מחוץ לקופסא" ולחדש לנו משהו חוץ מכל מה שראינו ולמדנו לגבי טכנולוגיות) אפשר לקרוא לה " קצת מוח וקיפול" :)
במקרה זה ורד זייקובסקי אינה משתמשת בדבק או חיתוך כלשהו ליצירת השולחן הזה... 6 מגזינים הספיקו לה לטובת העיניין... :)

ריהוט רבותיי

המעצבת Gordon Lilja Gunnlaugsdottir מ- Studio Bility עיצבה את ה- Rocking Chair, הנעשה בטכנולוגיית חיתוך במים- water jet cut.

החומרים ממנו עשוי- אלומיניום, דיקט ומקרולון.

החתיכות חוברו רנדומלית על מנת ליצור צורת ברקוד מבחוץ ו"גן מסתורי" מבפנים.

הניגוד בין החיצון לפנים הוא משמעותי-

יש פה מעין זריקה לעבר האקסטרוזיה בשל הצורה החיצונית הנוצרת לכאורה מפרופיל.

בתוך החלל הפנימי הצורות הגרפיות שונות ומשתנות ואכן נראות רנדומליות.

החכמה היא השילוב בין הצורה האקסטרודית לכאורה לבין המשחק בחוסר אחידות הצורות בתוך החלל הפנימי.



זוהי ה"סינדרלה" של . Jeroen Verhoeven -
שולחנות שונים שנעשו ע"י סריקה והכנסה למחשב סקצ'ים של רהיטים ישנים.

המחשב מתרגם אותם יחדיו לשרטוט דיגיטלי.

המודל הממוחשב נשלח למכונת ה- cnc , שמכרסמת מ-57 השכבות של עץ הליבנה, באמצעות בין שלושה לחמישה צירים.

את הגימורים האחרונים עושים ידנית.

מדובר על היכולת לתרגם מוצר פרטני, ייחודי ומיוחד עם מחשב ומכונה -המשמשת בדרך כלל לייצור המוני .







מנהלות ולוחות זמנים

משימת הבלוג היתה עד אתמול. מי שעדיין לא העלה לבלוג - שיעשה זאת עוד היום.
כמו כן, העלו בבקשה לבלוג את רשימת הקבוצות וההרצאות, כולל מי הקבוצה שמרצה ראשונה.

לוקה

יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

טכנולוגיה פיצוץ


explosive forming- עיצוב בחומר נפץ
אז יש חיה כזו, אבל היא אינה שכיחה. טכנולוגית עיצוב בחומרי נפץ באה לידי שימוש כאשר מנסים לעצב פלדות עבות שריון וטיטניום שקשה לשנות את צורתן באמצעים אחרים.
לדוגמא בבניין שמצד שמאל רצו ליצור את השקעים ולהשתמש בפלדה עבה והשתמשו בטכנולגיה של חומרי נפץ.
לוקחים יריעה עבה של מתכת ומניחים אותה על מטבעת. שואבים בוואקום את באוויר שבין המטבעת ליריעה על מנת לנתב את היריעה למקומות הנכונים ומפוצצים חומרי נפץ (בהשגחת הורים כמובן) בצורה מבוקרת וכך מגל ההדף הפלדה נצמדת בכח עצום על המטבעת ומקבלת את צורתה.
אפשר לראות את זה קורה בסרט הבא:

http://www.exploform.com/technology.php

התהליך כולו מתבצע מתחת למים וזה על מנת לספוג את ההלם וההדף הרב.


לא לנסות את זה בבית!

מי שאני מדבר עליו יודע...
(אמנון)

יום שבת, 28 בנובמבר 2009


הזרקת פלסטיק,
מחבר לצינורות בהם החיבור קריטי ואסור שתהיה דליפה בשום פנים(לדוגמא צנרת גז)
בנוסף להזרקת פלסטיק רגילה פה יש עצירה
של המכונה אחרי כל הזרקה.מכניסים גרעין לתוך התבנית עליו מגולגל חוט נחושת.
אחרי שמחברים לצינור את המחבר,מתחברים עם ספק כוח אשר מעביר זרם חשמל לסליל הנחושת ובכך ממיס את הפלסטיק ויוצר חיבור קבוע ללא אפשרות לנתק.
לייזר- עוד מוצר נחמד

הנה כמה מעצבים תעשייתיים

http://en.red-dot.org/561.html
בכלל אתר נחמד...

מוצרים בטכנולוגיה מובהקת












1. כיפוף מתכת.
2. כיפוף עץ.
3. אקסטרוזיה.
4. יציקה.
5. חיתוך ליזר.


עיצוב ירוק, יצור ירוק, עישון ירוק!

שלומות,

כאשר מדברים על עיצוב ירוק, טכנולוגיה ירוקה ועוד צריך להיזהר מאד ולהבין היטב את השטח הזה על כדי שלא ליפול
ל "green wash", עיצוב ירוק או עיצוב בר-קיימא אמורים לפתוח מגוון רחב של שאלות חכמות על מנת לשפר או כפי שזה נראה כיום לאפשר את המשך הקיום שלנו כמין משגשג.

הבנת המפגע הסביבתי שמייצר מוצר או במילים אחרות טביעת הרגל האקולוגית מורכבת מאין ספור שיקולים לאורך הדרך.
כך למשל
1. יש להתייחס לרמת הזיהום של המפעל.
2. לדרך אותו עובר המוצר עד שהוא מגיע אל הלקוח.
3. אורך חייו של המוצר - האם הצורך בו והעיצוב שלו מעודדים שימור, או שמא מדובר במוצר שמטרת היצור היחידה שלו הייתה שיגיע לפח... לפי הסטטיסטיקה כ 95% מהמוצרים כיום נזרקים לפח תוך שבוע מיום קנייתם (מרביתם אריזות אבל זה לא ממש מרגיע), האם זה ירוק?
4. מה קורה למוצר בסוף החיים? הרי ברור שתהליך היצור והמיחזור פוגמים באיכות החומר ומתקבל חומר שאיכותו נמוכה מאד והשימוש בו מוגבל מאד (בקבוקי פלסטיק לשתיה בארץ הופכים למעילי פליז ולא חוזרים להיות בקבוקי פלסטיק לשתיה)
5. אחרי שמתייחסים למוצר עצמו באות שאלות לא פחות חשובות על ההשפעות הכלכליות שלו, ההתייחסות לאנשים שמייצרים אותו וכו'...

ישנם עוד ועוד קריטריונים בנושא הרחב הזה שמחייב לימוד מעמיק באמת במיוחד אצלנו כמעצבים שחלקנו ישתלב בתעשייה מבלי להבין שזה שגרסנו פקק של קולה לא הופך אותנו למעצבים ירוקים...

אין לי כוונה לשגע אתכם בנושא אלא רק לפתוח צוהר (שחובה שיפתח אצל כל אחד ואחד מאיתנו לא משנה מה יעשה עם זה בעתיד) ולעודד קצת מחקר בנושא.

אחרי שדברנו על עיצוב ויצור הגענו סוף סוף לעישון,

טכנולוגיה ותמונות בפוסט שמגיע עוד רגע...

לילה טוב.

HOME

סרט מושקע מאד ומומלץ מאד (לינק למטה), המראה את כדור הארץ ואת החיים על פניו באופן מרהיב ומעורר השתאות.
הסרט משרטט קו ישיר בין התפתחות החקלאות והתעשייה המודרנית לבין מגמות גיאוגרפיות, חברתיות וכמובן סביבתיות.
גם מי שהרעיון הסביבתי זר לו ייהנה מסקירה מקיפה ומבט ייחודי על העולם בו אנו חיים.
סרט חובה, לדעתי, בייחוד בתקופה זו של 'חשבון נפש סביבתי'.

http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

צורות מעוררות השראה, בעיות מעוררות השראה, סיפור מעורר השראה...

עיצוב צמחיה

עיצוב צמחיה
או בשמו המקובל יותר גיזום או גינון.
פעולת הגיזום היא התערבות מכוונת של האדם בגידול הטבעי של הצמח.
לכל צמח יש את הגידול הטבעי שלו כתוצאה מהתנאים שבו הוא נמצא, והגידול משתנה בהתאם לאקלים, טמפ' ,לחות, קרינה, שעות שמש וכד'. הצמח מתאים את גידולו בצורה האופטימלית ביותר.
עץ השיטה לדוג' נמצא במדבר וכמות המשקעים היא מועטה ביותר ולכן גידולו טבעי נעשה לרוחב כדי לקלוט את המירב מהגשמים שיורדים.
אחרי שלמדנו קצת ביולוגיה....
אפשר לנצל את כל הידע הקיים על מנת לשלוט על הצורות של הצמחים ועדיין לגרום להם לצמוח ולהיות חזקים בו זמנית.
פעולת הגיזום היא פעולה עיצובית שבו המעצב, אדריכל הנוף, הגנן או סתם האבא שאוהב לטפל בגינה יכול ע"י הטיפול הנכון להביא צמחים מן הסביבה הטבעית שלהם אל תוך הסביבה הפרטית שלו. בעזרת הידע הרבה ניתן לשלוט על צורות מיוחדות, צפיפות הצמח, כמות הפריחה ועוד...










עץ הבונסאי המפורסם.












הגנים הבהאיים בחיפה.




עוד משהו על זכוכית

זכוכית ניתן לעצב גם בתבניות



מכינים תבנית מעץ בדרך כלל
מכניסים את תבנית עם הזכוכית לתנור וכמו בשאיבת ואקום(אבל לא בדיוק) והרבה יותר לאט הזכוכית תקבל את צורתה של התבנית

כיפוף עץ
כולנו מכירים כיפוף עץ

רואים את זה הרבה בגיטרה קלאסית

הכיפוף נעשה בעזרת קיטור(שמרכך את העץ) או שמכניסים את העובד למים רותחים אחר כך מכניסים לתבנית בצורה ולוחצים.

ישנה דרך בעזרת לימנציה שבעצם משתמשים בשכבות כאשר מדביקים את כולם על תבנית בצורת העיקול שרוצים


זכוכית

טכנולוגיה ליצירת זכוכית היום נראת בערך כך:

שופכים את החול במצב נוזלי למשטח חלק של

בדיל,הכל בצורה תעשייתית הממית כמובן.







אבל יש כמה טכנולוגיות כמו לדוגמא ניפוח, שמשארו כמו שהם היו עוד מימים קדומים.


ניפוח זכוכית מתבצעה כך: לוקחים מוט ברזל ששלישו מכוסה בעץ (עזור מגע יד) וקצה אחד שלו מדמה צורה של עגס.
את הקצה הזה משמיטים לתוך תערובת של זכוכית נוזלית, הוספים את הכמות הרצויה, מוציעים ומתחילים לנפח


מוסיפים צבע יל ידי תחוצות שונות של מתכות (ירוק- ברזל, אדום-נחושת)יכ ידי תחמוצת בדיל אפשר לקבל זכוכית חלבית.אם רוצים לקבל פסים צבעוניים מגלגלים רצועות צבעוניות שונות על הזכוכית החמה.

ניתן לקבל זכוכית עם בועות אוויר בפנים. בשביל זה מכניסים את הזכוכית החמה לתוך מים ועז ישר מחזירים לתנור.(שם הטכניקה:פולגוזו)


מוזאיקה עושים על ידי חימום של חתיחות הזכוכית ל-750-900 מעלות ועז כל מה שנישאר זה רק לחבר אותם לפי הסדר הרצוי.(שם הטכניקה:Fuzing)


יש עוד הרבה טכניקות שאפשר להוסיף וכולם מאפשרים ליצור מוצר יחודי במינו כי לא ניתן לחזור על אותו דבר בדיוק עוד פעם.









ניתן גם לכופף זכוכית: מניחים אותה על תבנית ואז מחניסים לתנור ונותנים לה לקבל את הצורה.



סליחה על שגיעות כתיב (אם יש)














אפשר גם לעשות דברים מגניבים מנאון

ה- Neo-N של המעצב הצ'כי Jaroslav Jerhot


מנאונים ניתן לעצב ולבנות גופים תלת מימדיים מדהימים ולא רק את השלטים שכולנו מכירים











מה זה ניאון?
•ניאון הינו צינור זכוכית בעוביים שונים אשר עובר תהליך כיפוף בלהבה לפי סקיצת אלמנט אשר נועד לבניה.









• בסיום התהליך מוסיפים גז ניאון וע"י עירבוב גזים שונים ניתן לשלוט בגוון האור הנפלט.

















•השימוש בניאון כתאורת פנים ותאורת הילה,
כאלמנט גלוי וכגוף תאורה.




ניתן ליצר במיגוון רחב של צבעים.

יציקה בשעווה נעלמת

שעווה נעלמת היא טכניקה דיי מסובכת ויקרה, משתמשים בה בעיקר לחלקים של אלקטרוניקה, מכשירי קשר צבאיים, וכו'. חלקים מסובכים, חזקים ובלי זויות חליצה, היתרון הוא שהם יוצאים מדויקים מאוד (לרמות המיקרון), וברמת גימור די סופית (נקיונות קטנים פה ושם) .בד"כ מייצרים את החלקים בסדרות קטנות (עשרות, מאות).
בתמונה לשמאל- עץ שעווה אחרי שיצקו לתוכו מתכת. ולמטה- ניסיתי להסביר את התהליך...

נתראה במרתון מחר!
רשקס