יום שני, 30 בנובמבר 2009
אם כבר בשינה עסקינן
laser cut
חיתוך לייזר. כבר מכירים וכבר כתבו על העניין. כמה דוגמאות:

super robot - flat packing system
סדרת מוצרים חכמה שמגיעה בפריסה של פלדה 1.6מ"מ בחיתוך לייזר ומתקפלת לריהוט אלגנטי. לא מצאתי תמונות של שאר המערכת באינטרנט אבל יש גם אהילים, מתקן מגזינים, שרפרפים וכל טוב....


ronen kadushin - round square dance


ronen kadushin - eclipse

tord boontje- garland light
אהיל מנורה מיריעה של פלדה חתוכה בלייזר, פייבוריט שלי פשוט כי יש לי כזו בסלון.
אני אישית מאוד אוהבת עבודות אחרות שלו גם אז למי שמתחבר שווה להציץ באתר.
http://www.tordboontje.com/

וסתם בשביל הinspiration שתי קבוצות עיצוב מדליקות
http://www.studiobility.is/
http://www.viablelondon.com/
תעשו חיים
ואקום פורמינג
laser sintering technology
טכנולוגיה זו היא סוג של הדפסה תלת מיימדית או חיתוך לייזר תלת מיימדי שמחסיר חומר כמובן(מכייון שכל התהליך מופעל על לייזר) ומאפשרת להגיע לדיוק גבוה (ואני מתכוון ממש גבוה) לכל הקשור לפרטים הקטנים ואפילו תנועה בין חלקי האובייקט....
מצורפים לינקים לסרטוני הסברה על אותה הטכנולוגיה, שם אפשר להבין קצת יותר על התהליך...
http://www.youtube.com/watch?v=gLxve3ZOmvc
http://www.youtube.com/watch?v=C9awF5te_2w


DOMUS MAGAZINE
טכנולוגיה נוספת שאני מציג כאן, (וזה באמת לאחר חיפוש מעמיק כדי קצת "לצאת מחוץ לקופסא" ולחדש לנו משהו חוץ מכל מה שראינו ולמדנו לגבי טכנולוגיות) אפשר לקרוא לה " קצת מוח וקיפול" :)
במקרה זה ורד זייקובסקי אינה משתמשת בדבק או חיתוך כלשהו ליצירת השולחן הזה... 6 מגזינים הספיקו לה לטובת העיניין... :)


ריהוט רבותיי

החומרים ממנו עשוי- אלומיניום, דיקט ומקרולון.
החתיכות חוברו רנדומלית על מנת ליצור צורת ברקוד מבחוץ ו"גן מסתורי" מבפנים.
הניגוד בין החיצון לפנים הוא משמעותי-
יש פה מעין זריקה לעבר האקסטרוזיה בשל הצורה החיצונית הנוצרת לכאורה מפרופיל.
בתוך החלל הפנימי הצורות הגרפיות שונות ומשתנות ואכן נראות רנדומליות.
החכמה היא השילוב בין הצורה האקסטרודית לכאורה לבין המשחק בחוסר אחידות הצורות בתוך החלל הפנימי.

המחשב מתרגם אותם יחדיו לשרטוט דיגיטלי.
המודל הממוחשב נשלח למכונת ה- cnc , שמכרסמת מ-57 השכבות של עץ הליבנה, באמצעות בין שלושה לחמישה צירים.
את הגימורים האחרונים עושים ידנית.
מדובר על היכולת לתרגם מוצר פרטני, ייחודי ומיוחד עם מחשב ומכונה -המשמשת בדרך כלל לייצור המוני .
מנהלות ולוחות זמנים
כמו כן, העלו בבקשה לבלוג את רשימת הקבוצות וההרצאות, כולל מי הקבוצה שמרצה ראשונה.
לוקה
יום ראשון, 29 בנובמבר 2009
טכנולוגיה פיצוץ

explosive forming- עיצוב בחומר נפץ
אז יש חיה כזו, אבל היא אינה שכיחה. טכנולוגית עיצוב בחומרי נפץ באה לידי שימוש כאשר מנסים לעצב פלדות עבות שריון וטיטניום שקשה לשנות את צורתן באמצעים אחרים.
לדוגמא בבניין שמצד שמאל רצו ליצור את השקעים ולהשתמש בפלדה עבה והשתמשו בטכנולגיה של חומרי נפץ.
לוקחים יריעה עבה של מתכת ומניחים אותה על מטבעת. שואבים בוואקום את באוויר שבין המטבעת ליריעה על מנת לנתב את היריעה למקומות הנכונים ומפוצצים חומרי נפץ (בהשגחת הורים כמובן) בצורה מבוקרת וכך מגל ההדף הפלדה נצמדת בכח עצום על המטבעת ומקבלת את צורתה.
אפשר לראות את זה קורה בסרט הבא:
http://www.exploform.com/technology.php

התהליך כולו מתבצע מתחת למים וזה על מנת לספוג את ההלם וההדף הרב.
לא לנסות את זה בבית!
מי שאני מדבר עליו יודע...
(אמנון)
יום שבת, 28 בנובמבר 2009

עיצוב ירוק, יצור ירוק, עישון ירוק!
כאשר מדברים על עיצוב ירוק, טכנולוגיה ירוקה ועוד צריך להיזהר מאד ולהבין היטב את השטח הזה על כדי שלא ליפול
ל "green wash", עיצוב ירוק או עיצוב בר-קיימא אמורים לפתוח מגוון רחב של שאלות חכמות על מנת לשפר או כפי שזה נראה כיום לאפשר את המשך הקיום שלנו כמין משגשג.
הבנת המפגע הסביבתי שמייצר מוצר או במילים אחרות טביעת הרגל האקולוגית מורכבת מאין ספור שיקולים לאורך הדרך.
כך למשל
1. יש להתייחס לרמת הזיהום של המפעל.
2. לדרך אותו עובר המוצר עד שהוא מגיע אל הלקוח.
3. אורך חייו של המוצר - האם הצורך בו והעיצוב שלו מעודדים שימור, או שמא מדובר במוצר שמטרת היצור היחידה שלו הייתה שיגיע לפח... לפי הסטטיסטיקה כ 95% מהמוצרים כיום נזרקים לפח תוך שבוע מיום קנייתם (מרביתם אריזות אבל זה לא ממש מרגיע), האם זה ירוק?
4. מה קורה למוצר בסוף החיים? הרי ברור שתהליך היצור והמיחזור פוגמים באיכות החומר ומתקבל חומר שאיכותו נמוכה מאד והשימוש בו מוגבל מאד (בקבוקי פלסטיק לשתיה בארץ הופכים למעילי פליז ולא חוזרים להיות בקבוקי פלסטיק לשתיה)
5. אחרי שמתייחסים למוצר עצמו באות שאלות לא פחות חשובות על ההשפעות הכלכליות שלו, ההתייחסות לאנשים שמייצרים אותו וכו'...
ישנם עוד ועוד קריטריונים בנושא הרחב הזה שמחייב לימוד מעמיק באמת במיוחד אצלנו כמעצבים שחלקנו ישתלב בתעשייה מבלי להבין שזה שגרסנו פקק של קולה לא הופך אותנו למעצבים ירוקים...
אין לי כוונה לשגע אתכם בנושא אלא רק לפתוח צוהר (שחובה שיפתח אצל כל אחד ואחד מאיתנו לא משנה מה יעשה עם זה בעתיד) ולעודד קצת מחקר בנושא.
אחרי שדברנו על עיצוב ויצור הגענו סוף סוף לעישון,
טכנולוגיה ותמונות בפוסט שמגיע עוד רגע...
לילה טוב.
HOME
הסרט משרטט קו ישיר בין התפתחות החקלאות והתעשייה המודרנית לבין מגמות גיאוגרפיות, חברתיות וכמובן סביבתיות.
גם מי שהרעיון הסביבתי זר לו ייהנה מסקירה מקיפה ומבט ייחודי על העולם בו אנו חיים.
סרט חובה, לדעתי, בייחוד בתקופה זו של 'חשבון נפש סביבתי'.
http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU
צורות מעוררות השראה, בעיות מעוררות השראה, סיפור מעורר השראה...
עיצוב צמחיה
או בשמו המקובל יותר גיזום או גינון.
פעולת הגיזום היא התערבות מכוונת של האדם בגידול הטבעי של הצמח.
לכל צמח יש את הגידול הטבעי שלו כתוצאה מהתנאים שבו הוא נמצא, והגידול משתנה בהתאם לאקלים, טמפ' ,לחות, קרינה, שעות שמש וכד'. הצמח מתאים את גידולו בצורה האופטימלית ביותר.
עץ השיטה לדוג' נמצא במדבר וכמות המשקעים היא מועטה ביותר ולכן גידולו טבעי נעשה לרוחב כדי לקלוט את המירב מהגשמים שיורדים.

אחרי שלמדנו קצת ביולוגיה....
אפשר לנצל את כל הידע הקיים על מנת לשלוט על הצורות של הצמחים ועדיין לגרום להם לצמוח ולהיות חזקים בו זמנית.
פעולת הגיזום היא פעולה עיצובית שבו המעצב, אדריכל הנוף, הגנן או סתם האבא שאוהב לטפל בגינה יכול ע"י הטיפול הנכון להביא צמחים מן הסביבה הטבעית שלהם אל תוך הסביבה הפרטית שלו. בעזרת הידע הרבה ניתן לשלוט על צורות מיוחדות, צפיפות הצמח, כמות הפריחה ועוד...

עוד משהו על זכוכית
מכינים תבנית מעץ בדרך כלל
כיפוף עץ
כולנו מכירים כיפוף עץ
רואים את זה הרבה בגיטרה קלאסית
הכיפוף נעשה בעזרת קיטור(שמרכך את העץ) או שמכניסים את העובד למים רותחים אחר כך מכניסים לתבנית בצורה ולוחצים.
ישנה דרך בעזרת לימנציה שבעצם משתמשים בשכבות כאשר מדביקים את כולם על תבנית בצורת העיקול שרוצים



טכנולוגיה ליצירת זכוכית היום נראת בערך כך:

שופכים את החול במצב נוזלי למשטח חלק של
בדיל,הכל בצורה תעשייתית הממית כמובן.
אבל יש כמה טכנולוגיות כמו לדוגמא ניפוח, שמשארו כמו שהם היו עוד מימים קדומים.
ניפוח זכוכית מתבצעה כך: לוקחים מוט ברזל ששלישו מכוסה בעץ (עזור מגע יד) וקצה אחד שלו מדמה צורה של עגס.
את הקצה הזה משמיטים לתוך תערובת של זכוכית נוזלית, הוספים את הכמות הרצויה, מוציעים ומתחילים לנפח
מוסיפים צבע יל ידי תחוצות שונות של מתכות (ירוק- ברזל, אדום-נחושת)יכ ידי תחמוצת בדיל אפשר לקבל זכוכית חלבית.אם רוצים לקבל פסים צבעוניים מגלגלים רצועות צבעוניות שונות על הזכוכית החמה.
ניתן לקבל זכוכית עם בועות אוויר בפנים. בשביל זה מכניסים את הזכוכית החמה לתוך מים ועז ישר מחזירים לתנור.(שם הטכניקה:פולגוזו)
מוזאיקה עושים על ידי חימום של חתיחות הזכוכית ל-750-900 מעלות ועז כל מה שנישאר זה רק לחבר אותם לפי הסדר הרצוי.(שם הטכניקה:Fuzing)
יש עוד הרבה טכניקות שאפשר להוסיף וכולם מאפשרים ליצור מוצר יחודי במינו כי לא ניתן לחזור על אותו דבר בדיוק עוד פעם.




ניתן גם לכופף זכוכית: מניחים אותה על תבנית ואז מחניסים לתנור ונותנים לה לקבל את הצורה.

סליחה על שגיעות כתיב (אם יש)

•ניאון הינו צינור זכ

כאלמנט גלוי וכגוף תאורה.
יציקה בשעווה נעלמת
בתמונה לשמאל- עץ שעווה אחרי שיצקו לתוכו מתכת. ולמטה- ניסיתי להסביר את התהליך...
נתראה במרתון מחר!
רשקס

